Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
20.9.2018, Jan Vítek, aktualita
Metro Exodus je jeden z prvních titulů, na nichž uvidíme ray tracing na kartách NVIDIA v praxi. I tato hra tak rozhodne o tom, zda tento způsob vykreslování grafiky získá řádný odpich, nebo se bude potácet na okraji zájmu. 
Andir (749) | 21.9.201810:07
Je to rozhodně hezčí ale za tu cenu radši zůstanu u své 1070 ;)
Odpovědět1  0
petrib (151) | 21.9.20184:59
Vliv na hratelnost prakticky blížící se nule. No, nekupte to!
Odpovědět1  0
Blaazen (241) | 20.9.201818:17
Mně ten rozdíl mezi RTX On a RTX Off nepřijde, že je to lepší, ale spíš jiný. Hry pro mě jsou synonymum pro relax a zábavu, a tohle? Nechat se oškubat o 35.000,­- abych měl fyzikálně přesný stíny? V akční hře?
Možná bude RT dobrý, až bude někdo točit nový Jurský park. Asi moderní enginy jako Unity už pracujou se světlem tak dobře, že vlastně RT není potřeba.
Odpovědět6  2
Fidel Kastrol (81) | 21.9.20184:24
Plně souhlasím a dodám, že mě stále ­"vadí­" podání barev. Fotorealistické barvy ve hrách stále nejsou, pořád je to malované. To bych ocenil já, práce se světlem je i bez RTX v dobrých hrách velmi dobrá.
Odpovědět2  1
shasler (321) | 21.9.20188:54
Tak já si umím představit RTX v Alien Isolation. Tam by odrazy od zrcadlových ploch měly smysl. Navíc pohyb tam není tak hektický, takže by se efekt dal doslova vychutnávat... No jo, ale kupovat graf. kartu jenom kvůli odrazům za 35000 je jen pro lidi, kteří neví co s penězi, nebo si na to hraním dokáží vydělat ­(YouTube a Twitch­)...
Odpovědět3  0
demortormer (10) | 20.9.201816:05
Do budoucnosti je to velký posun, v současné době nepříliš nutná věc. Myslím, že tahle generace karet bude kvůli vysoké ceně a vysokému TDP prakticky k ničemu pro rozlišení menší než 4k. Pro hráče, kteří chtějí hlavně co nejvyšší výkon, je RT zbytečnost. RT si tak každý raději vypne, aby měl co nejvyšší FPS. V tom videu je pořádně znát, jak klesá FPS. Současné karty na to prostě ještě nemají.
Jinak tomu bude u DLSS, osobně ocením víc naprosto dokonale vyhlazený obraz než přesné světlo, kterého si vlastně ani nevšimnu. Kostrbatých linek už ano...
Ještě dodám, že aby si hráč opravdu vychutnal ray tracing, tak k tomu bude potřeba i pořádný monitor. A vzhledem k tomu, že ani 2080ti nebude dávat ve 4k stabilních 60 FPS, tak je ideální využívat G­-sync. Takové řešení pak stojí víc, než si může i nadprůměrný uživatel dovolit. 30+ za 2080ti a stejná částka za pořádný monitor s G­-sync :­)
Kdo si koupí pascal a počká pak na další generaci, vůbec neprohloupí ­(pascal bude snad ještě zlevňovat­).
Odpovědět3  0
wrah666 (6205) | 20.9.201816:24
Teoreticky by stabilních 60 fps mohly dát dvě 2080 ti. Možná mírně přetaktované. Jenže tam jsme se zdrojem, rozumným monitorem a rozumným chlazením na nějakých 125­-130 tisících, a kde je zbytek sestavy? Nemluvě o tom, že dokud nikdo pořádně neotestuje dopad či nedopad SLI, tak bych se bál.

PS: nemluvě o vedrech, jaká poslední dobou panují každé léto. Dovedete si představit, jak máte v pokoji počítač co při hře topí přes 1 KW? Klima nutnost, navíc dost výkonná.
Odpovědět5  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.